Tuesday, April 15, 2014

Stripy stripes!

Hey Leute! Hey Lovlies! (Have you noticed, I call you ladies now lovlies! =) )

Heute ein kurzer Post zu meinem aktuellen Design. Vor kurzem habe ich diesen POST gesehen und das hat mir so gut gefallen, dass ich es nachmachen musste. Ich habe aber kein Gradient gemacht und auch nicht mit Acrylfarben gearbeitet, sondern nur 2 ungetestete Lacke von Sally Hansen hergenommen.
Today a short post about my actual design. Shortly I saw this POST and I really loved the design, so I had to redo it. I didn't made a gradient though and I didn't used acrylicpaint, instead I chose two untried Sally Hansen polishes.

Hier erkennt man klar, dass es wichtig ist, das Striping Tape sofort abzuziehen, sonst werden die Striche uneben.
Here you can see, that it's important to pull of the striping tape immediatly after painting, otherwise the stripes are getting uneven!




Verwendete Lacke / Used polishes:
Sally Hansen - Mauve Along + Don't be Blue!
Seche Vite - Dry fast Top Coat
Striping Tape (China Glaze)

Also zuerst habe ich Mauve Along aufgetragen. Nach dem Trocknen habe ich Striping Tape in kleine Stücke geschnitten und aufgeklebt. Danach einfach mit Don't be Blue! darüber lackiert. Anschließend Top Coat - fertig!
Noch ein Wort zu Mauve Along: Der schaut in der Flasche ganz anders aus, als lackiert - also Vorsicht! In der Flasche sieht er eher wie ein Altrosa-Nude Lack aus, auf dem Nagel wird er dann eher bräunlich... Sehr seltsam und alleine werd ich den wahrscheinlich nicht tragen.
Don't be Blue! hingegen ist ein schönes gedimmtes dunkles Blau, damit weiß ich noch einiges anzufangen!
At first I painted all my nails with Mauve Along. After drying I applied striping tape and painted Don't be Blue! over it. At least top coat it - finished!
Some info about Mauve Along: In the bottle it looks completely different as when put on your nail. In the bottle it looks like old-pink or nude, but after applying it looked a bit brownish... Very strange and I think I won't wear it as a stand-alone color.
Don't be Blue! is a beautiful dimmed dark blue, and there are many things I want to do with it!

0 Kommentare:

Post a Comment

Copyright © 2014 frankiehuntersnails